Kwidam women’s health club Fem Fitness op jouw niveau

Veelgestelde vragen

Veelgestelde
vragen

BETALEN

Ik wil mijn betalingen zelf regelen, kan dat?

In principe niet. We werken bij Kwidam met automatische incasso.
Als je niet met een automatische incasso wilt betalen, moet je de opzegmaand vantevoren betalen. Je kunt op de volgende manieren betalen:

- contant aan de balie (er is geen pinapparaat aanwezig)
- via de Triodos Bank rekeningnummer: NL37TRIO021.22.90.177

De betaling moet in de 1e week van de lopende maand binnen zijn. Als aan het eind van de maand je betaling nog niet door ons is ontvangen, krijg je een boete van € 2,00 per maand die je te laat betaalt.

Hoe kan ik het lesgeld betalen?

Kwidam werkt bij voorkeur met automatische incasso. Je geeft een machtiging voor automatische incasso af bij je inschrijving. We zorgen dan voor de afhandeling van het lesgeld. Het lesgeld wordt eens per maand geïncasseerd. Aanpassingen in het contract worden door ons verwerkt. Als je de wijzigingen vóór de 17e van de maand doorgeeft, worden ze voor de daarop volgende maand meegenomen. Wijzigingen die later binnenkomen, worden een maand later met terugwerkende kracht verwerkt.

Mocht je het niet eens zijn met het bedrag dat van je rekening wordt ingehouden kun je de bank opdracht geven het bedrag terug te storten. Je kunt ook bellen met Kwidam (013 543 98 40) of een mailtje sturen [email protected] zodat wij een eventuele fout kunnen rechtzetten.

Als de incasso niet uitgevoerd kan worden (rekening geblokkeerd of saldo tekort), wordt deze aan het eind van de nieuwe maand opnieuw ingediend, verhoogd met een boete van € 2,00.

CONTRACT AANPASSEN

Ik train 1 x per week, kan ik mijn contract aanpassen?

Als je een maandabonnement hebt, kun je per maand je contract aanpassen. Als je voor de 1e van de maand doorgeeft dat je meer of minder wilt gaan trainen, kan dit in de daarop volgende maand ingaan. In verband met de automatische incasso is het prettig als je de wijziging vóór de 15e van de maand doorgeeft.

Ik heb een jaarabonnement, kan ik mijn contract aanpassen?

Als je een jaarabonnement hebt, kun je je abonnement in principe niet wijzigen gedurende de looptijd van het abonnement. Als je een jaarabonnement hebt voor 1 training per week (52 trainingen in 1 jaar) en je lessen zijn voor het einde van het jaar op, dan kun je wel lessen bijkopen. Als het om veel lessen gaat kun je je jaarabonnement wel verhogen naar onbeperkt per week.

GEMISTE LESSEN

Kan ik mijn gemiste lessen inhalen?

Lessen die je mist blijven 3 maanden geldig. Je kunt de lessen inhalen bij elke les die bij Kwidam gegeven wordt met uitzondering van workshops en cursussen. Als je normaal een groepstraining volgt en als inhaalles wil gaan fitnessen, heb je wel instructie nodig voordat je op de fitnesstoestellen kunt gaan trainen. Hiervoor kun je een afspraak maken. Je mag lessen ook vooraf inhalen. Het is prettig als je dit meldt bij de gastvrouwen(balie).
Let op1! Als je geen sportpas hebt of gebruikt, kun je geen aanspraak maken op inhaallessen.
Let op 2! Als je geen lid meer bent van Kwidam, kun je geen inhaallessen meer gebruiken.

Ik kan lange tijd niet sporten, kan ik mijn contract stopzetten?

Nee, als je om wat voor een andere reden dan fysieke redenen lange tijd niet kunt sporten, kun je het contract niet tijdelijk stopzetten. Je kunt overwegen of inhalen (vooraf en achteraf) of opzeggen een oplossing is. Als je opzegt en later weer inschrijft, berekenen we opnieuw inschrijfgeld.

Ik ben zwanger, kan ik mijn contract stopzetten?

Gefeliciteerd! Als je zwanger bent, kun je je contract tijdelijk stopzetten. Zodra je weer in staat bent om te trainen, zien we je graag weer terug.

Ik ben geblesseerd, kan ik mijn contract stopzetten?

Als je geblesseerd bent, kun je je contract tijdelijk stopzetten. De stopzetting gaat in op het moment dat je dit schriftelijk of via de mail aan ons meldt. Als de blessuretijd 5 weken of langer duurt, hoef je het lesgeld over deze periode niet te betalen. Mocht de blessuretijd korter dan 5 weken duren dan is deze regeling niet van toepassing. Je kunt dan wel de gemiste lessen inhalen. In overleg kun je het contract voor deze periode terugzetten naar 1 training per week.

Als ik een tijd niet kom sporten, moet ik dan wel betalen?

Ja. Ook al kom je geruime tijd niet naar de les, dan nog moet je voor de lessen betalen. De lessen die je op die manier gemist hebt, kun je wel inhalen. Mocht je lessen moeten missen vanwege ziekte, zwangerschap of blessure, dan is er een uitvalregeling.
Let op! Als je geen sportpas hebt of gebruikt, kun je geen aanspraak maken op inhaallessen.

OPZEGGEN

Is er een opzegtermijn?

Kwidam heeft een opzegtermijn van een maand. Je moet schriftelijk of per e-mail opzeggen vóór de 1e van de maand. Als je bijvoorbeeld opzegt in april (vóór 1 mei) dan is de maand mei je opzegmaand. Je mag in dit voorbeeld trainen tot eind mei. Daarna is het contract beëindigd. Na het beëindigen van het contract, kun je geen aanspraak meer maken op inhaallessen. Eventuele inhaallessen kun je voor het beeindigen van het contract opmaken.

Hoe kan ik opzeggen?

Je kunt opzeggen door een mailtje te sturen naar [email protected]. Graag in je opzegging vermelden: je naam, adres, telefoonnummer en emailadres. Wij vinden het ook prettig om te horen wat de reden van je opzegging is.

Heb je geen e-mail dan kun je ook een briefje te sturen naar Kwidam Women's health club C. de Vriendtstraat 39 5041 GL Tilburg.

Je ontvangt uiterlijk binnen 5 werkdegen een reactie op je opzegging

Wat gebeurt er als ik opzeg?

Als je een briefje of mailtje hebt gestuurd, ontvang je binnen 5 werkdagen een bericht van ontvangst. Je ontvangt ook een ‘bevestiging opzegging’. Dit is een brief of mailtje waarin we je opzegging bevestigen en de financiële zaken afronden. Je krijgt te horen tot wanneer je nog bij ons kunt sporten en hoeveel je ons nog verschuldigd bent of misschien nog van ons terugkrijgt.

RESERVEREN

Ik wil een les reserveren. Hoe doe ik dat?

• Ga naar de homepage
• rechtsonder vind je de knop klanten login
• Door hier in te loggen met je e-mailadres en je gebruikersnaam kom je op: mijnsportpagina.nl
• Ga naar Agenda bovenaan in de groene balk
• Ga op de datum staan waarop je een les wilt reserveren en klik aan.
• Kies voor:  R reservatie toevoegen
• Er verschijnt een nieuwe knop (of 2): De keuze is Groep of Spinning
• Klik de keuze die je wilt aan. Bijvoorbeeld Groep (voor alle lessen behalve spinning)
• Er verschijnen knoppen met de mogelijke trainingen die er die dag zijn. Bijvoorbeeld op woensdag: Conditie  Yoga  Yoga  Zumba
• Kies de les waarvoor je wilt reserveren, Bijvoorbeeld: Zumba
• Je krijgt vervolgens te zien: selecteer de tijd (Zumba): 18.30 plus een knop met een cijfer (deze geeft aan hoeveel plaats er vrij zijn)
• Klik de knop met het cijfer aan.
• Vervolgens krijg je de opdracht: 
Bevestig uw selectie:
• Na bevestiging, krijg je de melding: reservatie toegevoegd met de datum en de tijd.
• Je hebt nu voor 1 les gereserveerd. In je sportagenda staat nu op de datum waarop je een les hebt gereserveerd een R 
Wil je hierna weer terug naar de Kwidam site, klik dan op het pijltje links bovenaan net zolang tot je terug bent.

Ik heb geen internet. Hoe moet ik reserveren?

Als je geen internet hebt, kun je een les via de balie/bar reserveren. Bel Kwidam 013 543 9840 tijdens openingstijden, stuur een mailtje naar [email protected] of geef het door als je bij Kwidam bent. Geef aan de gastvrouw door voor welke les je wilt reserveren. Zij kan voor jou reserveren mits er plaats is.

Ik wil mijn reservering ongedaan maken. Hoe doe ik dat?

• Ga naar de homepage
• rechtsonder vind je de knop klanten login
• Door hier in te loggen met je e-mailadres en je gebruikersnaam kom je op: mijnsportpagina.nl
• Ga naar Agenda bovenaan in de groene balk
• Je krijgt je gereserveerde lessen te zien
• Klik op de X en je reservering is ongedaan gemaakt
• Je kunt tot 6 uur vantevoren via internet afzeggen. Als je later wilt afzeggen kun je tot 15 min. voor de les bellen of mailen naar Kwidam

Ik kan niet reserveren. Hoe kan dat?

• Als je geen geldig abonnement hebt, kun je niet reserveren.
- Het kan zijn dat je uit een tijdelijke stopperiode komt (na blessure) en je abonnement nog niet geactiveerd is.
- Het kan zijn dat je lessen voor de lopende periode op zijn.

• In ieder geval kun je het beste naar de balie/bar gaan voor meer informatie. of een mailtje sturen naar [email protected]

SPORTPAS

Krijg ik mijn borg voor de sportpas terug?

Als je contract bij Kwidam beeindigd is, kun je je sportpas inleveren. Als je pas in goede staat is krijg je de borg die je betaald hebt terug.

Mijn sportpas is kapot. Wat moet ik doen?

Als je sportpas beschadigd is moet je een nieuwe pas kopen.

Ik ben mijn sportpas kwijt. Wat moet ik doen?

Als je je sportpas kwijt bent, kun je dit het beste zo snel mogelijk melden bij Kwidam. Misschien is je pas bij Kwidam gevonden.
Als je sportpas niet bij Kwidam gevonden is moet je een nieuwe pas kopen.

SPINNING®

Spelregels voor Spinning®

Als je een spinning® les wilt volgen als proefles of inhaalles, is het prettig als je ruim voor tijd (minstens 10 minuten) aanwezig bent. De docente heeft dan nog tijd om je fiets mee in te stellen en je uitleg over de les te geven. Mocht je een beginner zijn en te laat komen, dan kunnen we je (om veiligheidsredenen) helaas niet toelaten tot deze les.
Indien je vaker gespint hebt, gaat deze spelregel niet op.

KINDEROPVANG

Is er kinderopvang bij Kwidam?

Voor kinderen vanaf 1,5 jaar is er beperkte kinderopvang bij Kwidam. Wij houden een oogje in het zeil als je aan het sporten bent. Na de les ben je zelf weer verantwoordelijk voor je kind.

SAUNA

Kan ik na mijn les de sauna in?

Je kunt na je les gratis gebruik maken van de sauna. Geef wel voor de les aan dat je van de sauna gebruik wilt maken. We zorgen dan dat de sauna op tijd op temperatuur is.

ALGEMENE LEVERINGSVOORWAARDEN

Heeft Kwidam leveringsvoorwaarden?

Kwidam volgt de algemene leveringsvoorwaarden van de branchevereniging Fit!vak. Voor meer info: algemene leveringsvoorwaarden

Vragen?
Stel ze direct: